Karosa B- 731

10. března 2008 v 20:19 | darthvojta
Karosa B- 731
Karosa B- 731 je standartní dvounápravový autobus s polosamonosnou karosérií panelové konstrukce, který se začal dodávat do Prahy v roce 1982 z fabriky Vysoké Mýto. Ačkoliv jeho výroba skončila již před víc než deseti lety můžeme ho v ulicích vidět stále a asi ještě ňákou dobu uvidíme. Je nástupcem zdařilé škody ŠM 11 ( Šemík)
Tento autobus je odvozen od základního modelu Karos série B- 700 meziměstské karosy C- 734. Na pravé straně má celkem troje dvoukřídlé vzduchem poháněné dveře, které se dají ješdnoduše otevřít i když se zrovna otevírat nemají. Tyto autobusy mají automatickou převodovku což je jediná věc, která je odlišuje od karos B- 732.
Sedačky pro cestující jsou rozmístěny v počtu 2+1 ve volném prostoru a v počtu 2+2 nad nápravami. Celkem je tu 36 míst k sezení a 59 míst ke stání. V Praze je potkáme zejména na linkách 165 a 173.
Později se tyto autobusy začaly vyrábět s prodlouženou zádí tím vznikl typ B- 941 a tím série 700 plynule přešla v sérii 900.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jezdí u vás ještě autobusy B- 731 a B- 732?

Ano 45% (9)
Zřídka 40% (8)
Ne 15% (3)

Komentáře

1 Tir Tir | 12. března 2008 v 19:43 | Reagovat

Autobusy tohoto typu se vyráběly až od roku 1982, ale dnes vetšina autobusů typu B 731 je z roku 1993 nebo 1989, ale těch je méně. Podle mého názoru, tynto typ autobusů bude jezdit ještě dlouho, hlavně na menších městech a pražských linkách, které zajišťuje společnost Veolia (bývalý Connex). Avšak jejich vozy jsou mnohdy v značném stádiu rozkladu, ale společnost Veolia nejspíše nemá peníze na nové vozy, protože zajišťuje linku 165, na které nepotkáte revizora ani omylem nenajdete a tudíš si nikdo nebude ,,cvakat" lístky.

   Podle mého názoru se tyto vozy budou ještě dloho používat, pokud je bude jejich dopravce udržovat v dobrém technickém stavu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama